Antwoorden voor leerkracht bij problemen thuis inloggen

 
U bent leerkracht en heeft problemen met of vragen over methodesoftware? Basispoort kan u daarbij NIET helpen. Neem alleen contact op met de helpdesk van de uitgeverij van betreffende software.
VINDT HIER  de contactgegevens van uitgeverijen achter Basispoort.

Antwoorden op vragen ouders

HIER staan antwoorden op veelgestelde vragen van ouders.
Hieronder een aantal speciaal voor leerkrachten.

Leerkracht-scherm ‘groepsoverzicht’ is gewijzigd.

De leerkracht ziet nu onder ‘Thuislogin’ direct, per leerling of de thuislogin is geactiveerd.
De leerkracht kan zelf op ieder moment aan de ouder/verzorger een nieuwe wachtwoord-link sturen. Daarvoor is geen contact meer nodig met de Basispoort helpdesk. 

LEERKRACHT KLIK HIER VOOR geactualiseerde INSTRUCTIE INSTELLEN THUIS INLOG.

LEERKRACHT KLIK HIER VOOR UITLEG WIJZIGING SCHERM GROEPSOVERZICHT.

Kan ik als leerkracht inloggen als leerling?

Nee, dat kan niet. Leerkrachten hebben toegang tot alle software waarvoor bij uitgeverijen voor hun groep licenties bestaan. Leerlingen alleen tot de leerling-software van die uitgeverijen. Leerlingen zien normaal thuis de zelfde softwaresnelkoppelingen als op school. Maar vanwege de Corona-crisis hebben veel uitgeverijen extra software (kosteloos) open gezet. Als gevolg daarvan kan het zijn dat een leerling thuis nu meer software ziet dan normaal gesproken op school.

Kan ik volgen wat leerlingen doen?

In de methode-dashboards van de uitgeverij van de software, kan een leerkracht volgen wat leerlingen doen in verwerkings-of oefensoftware. Op scholen die gebruik maken van het gratis Momento Dashboard, kunnen leerkrachten dat van heel veel software ook zien. Visueel getoond, per groep, per vak, per leerling. Momento toont in 1 oogopslag, hoe ver leerlingen gekomen zijn met verwerken en oefenen. En met welk resultaat.

PROBLEMEN MET FLASH?

Basispoort gebruikt als applicatie/toegangsplatform op geen enkele manier Flash. Uitgeverijen die content ontsluiten via Basispoort hebben jaren geleden veel applicaties ontwikkeld bij hun methoden, waarbij wel gebruik werd gemaakt van Flash. Omdat Flash heel veel mogelijkheden bood om software rijker, levendiger en dus aantrekkelijker te maken voor leerlingen. Die uitgeverijen zijn inmiddels ook al langer bezig om Flash te vervangen door o.m. HTML 5. Bij grote uitgeverijen gaat dat echter om het aanpassen van honderden applicaties en platformen. En vele duizenden pagina’s aan content. Dat kost tijd. Het uit-faseren van Flash bij uitgeverijen gaat nu snel, maar een klein aantal veel gebruikte methoden maakt op onderdelen nu nog gebruik van Flash. Neem bij problemen m.b.t. Flash in methoden GEEN contact op met Basispoort. Wij kunnen u niet verder helpen. Maar bel s.v.p. met de school of met helpdesk van betreffende uitgeverij.

PROBLEMEN MET WERKING VAN SOFTWARE?

Basispoort regelt alleen toegang. Op de werking van de software zelf heeft Basispoort geen invloed. Basispoort weet zelfs niet welke software een leerling gebruikt. Die wordt voor iedere leerling ‘real-time’ opgehaald bij de uitgeverij. En na het inloggen in Basispoort getoond, als er een geldige licentie bij de uitgeverij bestaat. Vragen over de werking van software kunnen alleen beantwoord worden door de leerkracht van uw kind(eren). Komt de school er niet uit, dan kunnen zij contact opnemen met de uitgeverij waar de betreffende software gekocht is. NIET met Basispoort dus.

Download hier de contactgegevens van de bij Basispoort aangesloten uitgeverijen en leveranciers van schoolnetwerkomgevingen.

KINDEREN ONZICHTBAAR NA INLOGGEN IN BASISPOORT?

De ouder logt thuis in bij https://thuis./basispoort.nl Van meerdere kinderen uit het gezin, zijn niet alle naamplaatjes zichtbaar. Probeer in te loggen vanuit een andere browser dan de huidige (afhankelijk welke al gebruikt wordt, met Internet Explorer, Chrome of Firefox). Een optie is om in te loggen via de Incognito-optie bij Chrome (rechtsboven, bij puntje , ‘nieuw incognito venster’).

PROBLEEM BIJ INLOGGEN VIA NETWERKOMGEVING SCHOOL?

Gebruikt de school van uw kind 'Schoolnetwerkomgeving' om in te loggen bij schoolsoftware? Dan logt de leerling meestal thuis ook in via die zelfde omgeving. In dat geval NIET via https://thuis.basispoort.nl Neem bij inlogproblemen contact op met de leerkracht van uw kind. Of eventueel direct met de leverancier van de netwerkomgeving. Dat kunnen zijn: MOO (Heutink ICT), ZuluConnect (de Rolf groep), X Cool (Cloudwise), Mijn Onderwijs Portaal (Onderwijsgroep Meppel) , Ratho Portaal, Prowise Go, Miloo (van Skool), OnlineKlas (Stenvert).  

Laatste Nieuws

Uitgeverij Lexima gekoppeld aan Basispoort Lees meer »
Helpdesk weer telefonisch bereikbaar Lees meer »
Software thuis na 11 mei Lees meer »
Thuis inlog - Nieuw scherm leerkracht Het leerkracht-scherm ‘groepsoverzicht’ is gewijzigd. De leerkracht ziet nu onder ‘Thuislogin’ d ... Lees meer »
FAQ's voor ouders Problemen met inloggen thuis? Lees dit! Lees meer »