De leerlingsnelkoppeling werkt niet. Wat nu?

Werkt de leerlingsnelkoppeling van Basispoort niet? Dan zijn er verschillende zaken die gecontroleerd kunnen worden. 

Een veel voorkomende foutmelding is: 
"Ben je leerling? Als leerling kun je op deze manier niet inloggen bij Basispoort of methodesoftware. Ga naar je leerkracht.."

1. Controleer of het IP-adres in Basispoort staat
Leerlingen kunnen alleen inloggen op een device waarvan het IP-adres in Basispoort staat. De ICT-coördinator van de school kan in Basispoort zien welke IP-adressen bekend zijn ('Beheer'- 'IP-adres toevoegen'). Staat het IP-adres niet in de lijst van 'IP-adressen al bekend bij Basispoort', voeg het dan toe. De leerlingsnelkoppeling moet daarna wel opnieuw geopend worden. 

2. Controleer of de juiste snelkoppeling geplaatst is 
De ICT-coördinator van de school kan in Basispoort de leerlingsnelkoppeling downloaden onder 'Mijn Profiel'. Het is belangrijk dat de snelkoppeling niet gelijk geopend wordt. De ICT-coördinator moet namelijk eerst uitloggen uit Basispoort én het cookies en cache geheugen verwijderen. 
- Open de browser 
- Klik op: CTRL+SHIFT+DELETE
- Verwijder de browsergegevens sinds 'het eerste gebruik'

Sluit daarna alle internetpagina's die actief zijn op de computer en open de gedownloade leerlingsnelkoppeling. 

Werkt het nog steeds niet? Neem dan even contact op met onze helpdesk.